تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فروشگاه file4sell ارائه دهنده فایلهای کاربردی و مفید در کلیه رشته های علوم پزشکی (پزشکی، پرستاری، دندان پزشکی،داروسازی و...) و روانشناسی (بالینی، عمومی، تربیتی و ...) می باشد.


پاورپوینت گفتاردرمانی در بیماری لکنت زبان


این پاور پوینت در 22 اسلاید آماده شده و به موارد زیر اشاره دارد

پاورپوینت گفتاردرمانی در بیماری لکنت زبان

لکنت زبان یکی از مشکلات عمده در دوران کودکی است که درگروه اختلالات و ناروانی‌های گفتاری قرار می گیرد.هنگامی که در گفتار طبیعی انسان اشکالی غیر طبیعی و یکباره ایجاد می شود ، در این جا سخن از لکنت زبان به میان می آید. چهارمین راهنمای تشخیصی و آماری بیماری‌های روانی، لکنت زبان را گونه ای اختلال در رسایی گفتار معرفی می کند که از مشخصات آن کشیدن صداها،ناروانی کلام، تکرار کلمات وصداها، سکوت بین کلمات، ناهماهنگی در گفتارو جایگزین کردن واژه‌ها برای جلوگیری از کشش صداها است .شایان ذکر است که اگر کودک لکنت زبان خود را به عنوان یک اختلال قبول کند، فرآیند درمان سریع تر صورت می‌گیرد.

شیوع :

لکنت زبان در پسران شایع تر از دختران است .طبق آمارها در حدود ۷۰درصد برای پسران و ۳۰ درصد برای دختران ذکر شده است. در سنین ۶ تا ۷ سالگی ودرست هنگام ورود به مدرسه ،زمان مناسبی برای ابتلا به این اختلال است .دلیل آن برمی گردد به ویژگی های عاطفی و سازگاری اجتماعی خاص بچه ها در این دوره . البته در دوران بلوغ نیز افرادی که قبلا به نحوی لکنت زبان داشته‌اند دچار لکنت زبان می‌شوند. حدود۱۰ درصد کودکان در سنین قبل از دبستان و بین۲ تا ۶ سالگی به لکنت زبان مبتلا هستند.

علل بروز :

عامل ایجاد لکنت زبان می تواند تاثیر متقابل عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی باشد . بعضی کودکان برای ابتلا به لکنت زمینه آسیب پذیری موروثی دارند.

سن، شرایط و ویژگی های بلوغ نیز احتمالاً در تغییر شکل یا تشدید لکنت موثر است. در اکثر مواقع ترس و حتی ناراحتی ‌های روانی عامل لکنت زبان است.

عوامل تشدید:

تشخیص

 

علائم

مراحل مختلف لکنت زبان

درمان


مبلغ واقعی 5,684 تومان    5% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 5,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 590

برچسب های مهم


مطالب تصادفی

  • میکروبیولوژی پزشکی جاوتز

فروشگاه file4sell ارائه دهنده فایلهای کاربردی و مفید در کلیه رشته های علوم پزشکی و روانشناسی می باشد.